Квалификационна характеристика
на специалност "Маркетинг"
1. Обща характеристика на специалността
2. Образователни цели
3. Организация и продължителност на обучението
Срокът на обучение по специалност „Маркетинг“ е осем семестъра, разположени в четири академични години. Обучението започва с блок фундаментални дисциплини, даващи широка базова икономическа подготовка, която впоследствие се надгражда от блок специализиращи дисциплини, целящи профилиране на обучаемите в областта на маркетинга. Обучението се осъществява в редовна, задочна и дистанционна форми.
В обучението по специалност „Маркетинг“ широко застъпен е казусният подход, както и проблемно ориентираните дискусии и самостоятелни разработки. На обучаваните се осигурява достъп до електронни бази с данни, ресурси и публикации от различни области на маркетинга. Учебният процес е базиран на хибриден подход, съчетаващ традиционното присъствено обучение със синхронни и асинхронни форми на поднасяне на електронно съдържание, отчитащи индивидуалните интереси и предпочитания на обучаемите. Във всяка от предлаганите форми на обучение се използват модерни облачни платформи за онлайн обучение, виртуални класни стаи, форуми и чат сесии за онлайн и офлайн дискусии и консултации.
4. Знания
Обучението по специалност „Маркетинг“ е насочено към осигуряване на необходимите фундаментални и специализирани знания в областта на В2С, В2В и международния маркетинг, потребителското поведение, маркетинговите изследвания и аналитика, маркетинговите комуникации, дистрибуционната, продуктовата, иновационната и ценовата политика, дигиталния маркетинг, бранд мениджмънта и управлението на маркетинговата дейност.
5. Умения
Важна част от обучението е изграждането на презентационни умения, умения за
работа в екип и за решаване на сложни и неструктурирани бизнес проблеми.
6. Компетентности
6.1. Самостоятелност и отговорност
-
иницииране, организиране и провеждане маркетингови
кампании и осигуряване на тяхната интеграция и съгласуваност с цялостната
бизнес дейност;
-
иницииране, организиране и провеждане маркетингови
изследвания за решаване на бизнес проблеми и оползотворяване на възможности за
бизнес развитие.
6.2. Компетентности за учене
-
способност за критично оценяване на нивото на съществуващите
и нововъзникващи знания в областта на маркетинга;
-
способност за оценяване на необходимостта от разширяване и
задълбочаване на собствените знания в областта на маркетинга;
-
способност за самостоятелно осмисляне и прилагане на количествени
и качествени методи и техники за анализ на данни.
6.3. Комуникативни и социални компетентности
-
формулиране на идеи, извеждане на изводи, привеждане на
аргументи и предлагане на решения на маркетингови и бизнес проблеми;
- представяне и защитаване на идеи за въвеждане на нови или модифициране на съществуващи продукти,
навлизане на нови пазари, използване на нови дистрибуционни и комуникационни
канали и медии, репозициониране и др.
6.4. Професионални компетентности
-
набиране, класифициране, обработка, анализиране и
интерпретиране на първична и вторична информация и аргументиране избора на стратегии
и конкретни инструменти за постигане на бизнес и маркетингови цели;
-
оценяване ефективността и ефикасността на маркетингови
кампании.
7. Кратка характеристика на академичния състав
Обучението в специалност
„Маркетинг“ се обезпечава основно от висококвалифициран, ерудиран и амбициозен
академичен състав на едноименната катедра „Маркетинг“, който се стреми да
поддържа изпреварващо високо равнище на своята подготовка и научни изследвания
и същевременно предявява високи стандарти в изискванията към обучаемите.
Политика на катедрата е да се поддържат постоянни професионални контакти и да
се привличат като лектори утвърдени специалисти и експерти от бизнеса и водещи
академични преподаватели от страната и чужбина.
8. Професионална реализация
9. Образователно-квалификационна степен и професионална квалификация
Завършилите
специалност „Маркетинг“ придобиват висше образование с
образователно-квалификационна степен „бакалавър“, специалност „Маркетинг“, с
професионална квалификация БАКАЛАВЪР по ИКОНОМИКА.