Две нови учебни зали в Учебна база „Бъров“ са оборудвани с компютри и мултимедийни проектори
В рамките на двугодишен инфраструктурен проект № ИП3-2015 „Изследване приложението на интерактивните методи на преподаване в продължаващото обучение“, в Учебна база „Бъров“, в която се помещават Центърът за професионално обучение и Центърът за следдипломно и факултативно обучение, са доставени и инсталирани два броя настолни компютри и два броя мултимедийни проектори. По този начин са оборудвани две зали, в които ще може да се провежда обучение, базирано на съвременните интерактивни методи и технологии, което ще осигури по-високо качество на учебния процес и устойчивост на резултатите.
Проектът има за цел оптимизиране качеството на продължаващото обучение в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ чрез прилагане на съвременни интерактивни методи на преподаване и адекватното задоволяване на потребностите на обучаемите от знания и умения, съответстващи на изискванията на пазара на труда. Той се изпълнява от екип в състав: проф. д-р Пенка Шишманова - ръководител, и членове: ас. д-р Юлиян Господинов, ас. Евелина Парашкевова, докторант Кристиян Корелов и студентката Кристиана Димитрова, както и с активното съдействие на Татяна Друмева - секретар в Центъра за професионално обучение.
Освен доставката на техниката, по проекта е проучена научна литература и добри практики за най-често използваните съвременни интерактивни методи на преподаване в продължаващото обучение, както в наши, така и чужди висши училища и центрове.
Организирано и проведено е анкетно проучване сред 192 участници в 11 квалификационни курса за професионално обучение (по чужди езици: английски, немски и френски; валутен контрол; компютърна грамотност за напреднали; документален контрол върху отчетността на предприятието; анализ на годишните финансови отчети) и 4 квалификационни курса за факултативно обучение (по Икономическа педагогика; Независим финансов одит; Валутен, данъчен и митнически контрол; Съдебни експертизи) за разкриване мнението на обучаемите в различните форми на продължаващо обучение в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“, относно приложението на интерактивните методи на преподаване. Попълнените от респондентите анкетни карти са обработени. Данните са анализирани и са направени изводи.
На базата на проучените теория, стратегически и други планови документи, съществуващите добри практики, както и предвид резултатите от проведеното анкетно проучване, се осъществява апробация на някои интерактивни методи на преподаване в Центъра за професионално обучение и Центъра за следдипломно и факултативно обучение на Стопанска академия „Димитър А. Ценов“.