Геймифициран онлайн курс по социално предприемачество представиха в Стопанска академия
Семинар по проект Open Mind се проведе в Стопанска академия „Димитър А. Ценов” за представяне на безплатен геймифициран онлайн курс по социално предприемачество за жени и обучаеми от различни специалности. Проектът е финансиран по програма Erasmus+ и е разработен в партньорство от седем организации от България, Великобритания, Полша, Румъния и Гърция, като свищовската академия е един от българските партньори. Основната цел на проекта е да направи по-достъпно обучението по социално предприемачество и така да подобри инициативността и възможностите за реализация на хора, които не са завършили бизнес специалности. Инициативата открива нови възможности за правене на бизнес, който да спомага за решаването на обществено значими проблеми.
В рамките на проведения в Стопанска академия семинар, членове на проектния екип представиха пред присъстващите, сред които представители на бизнеса, работещи и търсещи работа хора и студенти, идеята на проекта и възможностите за участие в безплатното онлайн обучение. Доц. д-р Тодор Кръстевич поясни, че обучителният курс е проектиран под формата на игра и е съставен от осем модула на пет езика (български, английски, полски, румънски и гръцки). Всеки участник, който се включи в обучението, ще може да научи за същността на социалната икономика, как да направи канава за бизнес модел и стратегически маркетингов план за социално предприятие, как да стартира социално предприятие и какви са възможностите за финансиране. Обучаемите ще имат индивидуален ментор. В процеса на решаване на тестове и казуси ще събират точки, които ще им вдигат рейтинга в ранглистата с всички участници. Всеки модул предоставя необходимата теоретична информация и ще има по няколко учебни задачи, а когато бъдат преминати успешно осемте модула, обучаемият ще получи сертификат. Курсът е достъпен на http://platform.open-mind-project.eu
Геймификацията в електронното обучение представи пред участниците в семинара ас. д-р Атанаска Решеткова. Тя подчерта, че обучението на възрастни, базирано на геймификацията (игровизацията), дава възможност за неусетно и забавно придобиване на знания. Споделени бяха и примери за действащи социални предприятия в България и чужбина, които са част от електронна книга с 50 вдъхновяващи практики, включена в платформата на обучителния безплатен курс. Как на практика ще се използва геймифицирания онлайн курс по социално предприемачество поясни доц. д-р Искра Пантелеева. Тя представи цялостната визия на платформата и показа реален профил на обучаемия.
По време на семинара беше организирана работилница „Социално предизвикателство”, в която предварително регистрирани за участие осем екипа работиха по зададен казус за решаването на социален проблем. Презентациите на идеите по казуса бяха оценявани от академични преподаватели, които ще бъдат ментори в обучителния онлайн курс. Журито връчи грамоти за най-оригинална идея, за идея с най-значимо социално въздействие и за най-добро презентиране на идея. Отличените екипи представиха концепции за създаване на детско селище с конна терапия, отглеждане на лечебна гъба Шийтаке, развиване на еко туризъм и съхраняване на културните традиции.
В рамките на проведения в Стопанска академия семинар, членове на проектния екип представиха пред присъстващите, сред които представители на бизнеса, работещи и търсещи работа хора и студенти, идеята на проекта и възможностите за участие в безплатното онлайн обучение. Доц. д-р Тодор Кръстевич поясни, че обучителният курс е проектиран под формата на игра и е съставен от осем модула на пет езика (български, английски, полски, румънски и гръцки). Всеки участник, който се включи в обучението, ще може да научи за същността на социалната икономика, как да направи канава за бизнес модел и стратегически маркетингов план за социално предприятие, как да стартира социално предприятие и какви са възможностите за финансиране. Обучаемите ще имат индивидуален ментор. В процеса на решаване на тестове и казуси ще събират точки, които ще им вдигат рейтинга в ранглистата с всички участници. Всеки модул предоставя необходимата теоретична информация и ще има по няколко учебни задачи, а когато бъдат преминати успешно осемте модула, обучаемият ще получи сертификат. Курсът е достъпен на http://platform.open-mind-project.eu
Геймификацията в електронното обучение представи пред участниците в семинара ас. д-р Атанаска Решеткова. Тя подчерта, че обучението на възрастни, базирано на геймификацията (игровизацията), дава възможност за неусетно и забавно придобиване на знания. Споделени бяха и примери за действащи социални предприятия в България и чужбина, които са част от електронна книга с 50 вдъхновяващи практики, включена в платформата на обучителния безплатен курс. Как на практика ще се използва геймифицирания онлайн курс по социално предприемачество поясни доц. д-р Искра Пантелеева. Тя представи цялостната визия на платформата и показа реален профил на обучаемия.
По време на семинара беше организирана работилница „Социално предизвикателство”, в която предварително регистрирани за участие осем екипа работиха по зададен казус за решаването на социален проблем. Презентациите на идеите по казуса бяха оценявани от академични преподаватели, които ще бъдат ментори в обучителния онлайн курс. Журито връчи грамоти за най-оригинална идея, за идея с най-значимо социално въздействие и за най-добро презентиране на идея. Отличените екипи представиха концепции за създаване на детско селище с конна терапия, отглеждане на лечебна гъба Шийтаке, развиване на еко туризъм и съхраняване на културните традиции.