Проект „Дигитална стая за обслужване” разработи възпитаник на Стопанска академия
Дигиталната стая за обслужване, засега е предложена от автора на проекта за прилагане в банковата сфера. Идеята е регистрирана в Патентното ведомство и е представена чрез дигитализиране. Калин Кузманов е разработил два варианта – със служител и на самообслужване (self service). Във втория вариант клиентът ще се обслужва сам чрез дигитални устройства в стаята – проектор, тъч-скрийн екран (айпад) и дигитална стена с информационни продукти за клиента. Тъч-скрийнът ще работи чрез докосване и след избиране на определена команда, клиентът ще може да изтегли/внесе/открие нова сметка, както и да извърши други услуги. Програмите, които ще са в полза на клиента, ще бъдат съпроводени от системи за изкуствен интелект.
Според Калин Кузманов, реализирането на проекта в сферата на банковото обслужване ще подобри конфиденциалността, тъй като около клиента няма да има други хора, които чакайки на опашка след него могат да се информират за личните му данни или салда по сметки. Авторът на „Дигитална стая за обслужване” и неговият екип смятат, че този тип обслужване може да се приложи и в много други сфери и в различни институции, където се обслужват клиенти.
Репортаж за иновативната идея на свищовския магистър е излъчен в новините на bTV и е предоставен на Стопанска академия от Калин Кузманов.
Репортажа може да видите ТУК.