Публично представяне на резултатите от проект 4-2021 „Профилиране пазара на туристически продукти“


Публична лекция на тема „Потребителски профили на българските туристи“ бе организирана от екип преподаватели от катедра „Маркетинг“ на Стопанска академия, на 5 ноември 2021 г. в онлайн формат. Събитие е част от мероприятията, посветени на 85-годишнината на Стопанска академия „Д.А.Ценов“ Свищов и от научния календар на катедра „Маркетинг“. 
В присъствието на 25 участници – студенти, представители на туристически организации, преподаватели от Академията и УНСС - бяха представени резултатите от изследване, реализирано в рамките на научноизследователски Проект №4-2021 към Института за научни изследвания. Събитието бе открито от доц. д-р Ваня Григорова, която представи екипа: доц. д-р Иван Марчевски – ръководител на проекта и членове – доц. д-р Ваня Григорова, гл. ас. д-р Радослав Йорданов, ас. д-р Криста Нейкова. 
Доц. Марчевски направи въведение, в което систематизира проблемите и предизвикателствата, които са мотивирали екипа да проведе проучването. Сред тях са: промените на пазара на туристически продукти, недостатъчните проучвания с фокус нагласите на българските потребители на туристически продукти, едностранчивостта на съществуващите статистики и проучвания на туристическия сектор, недостатъците на прилаганите методологии за сегментиране на българския пазар на туристически продукти и други. Също така разясни поставените цели и задачи на проекта и степента на тяхното изпълнение. След това гл. ас. Йорданов запозна присъстващите с използвания изследователски подход и акцентира върху постигнатите резултати, а именно – съществуването на пет ясно разграничими сегмента сред българските туристи и очерта техния потребителски профил. Доц. Марчевски подчерта значимостта на тези факти за разработването на успешни пазарните стратегии от туристическите фирми. В рамките на публичната лекция възникна интересна дискусия, в която се дебатираха проблеми, свързани с  технологията на полевото проучване и анализа на резултатите, както и съществуващите предпочитания сред българските потребители към видовете туризъм.
Събитието бе закрито от доц. Марчевски, с благодарности към участниците за проявения интерес и пожелание за нови инициативи с публичен характер, на които да се водят дискусии с полезност както за студентската аудитория, така и за представителите на бизнеса.