Различията между районите на България изследва проектен екип от катедра „Математика и статистика”
„Статистически анализ на социално-икономическите и демографски различия и неравенства между районите в България” бе темата на кръгла маса, организирана по едноименния научноизследователски проект №15-2013 г. на екип от катедра „Математика и статистика”. От името на ректора, участниците във форума приветства зам.-ректорът по научни изследвания и качество на обучението – доц. д-р Диана Ималова. Сред гостите на кръглата маса бяха директорът на Института за научни изследвания (ИНИ) при Стопанска академия – проф. д-р Маргарита Богданова и ръководителят на катедра „Математика и статистика” – проф. д-р Поля Ангелова.
Проектният екип представи резултатите от проведеното изследване, според което в условията на икономическа криза все по-важни стават въпросите, свързани с развитието на регионите. „Настоящото изследване е с теоретико-приложен характер” – поясни ръководителят на проекта доц. д-р Пламен Петков. Теоретичните проблеми са свързани с демографските, социалните и икономическите процеси като обекти на статистическо изучаване и като икономически явления на равнище статистически район. Приложният аспект на изследването включва създаването на прецизна картина на състоянието, междурегионалните и вътрешнорегионалните различия и неравенства.
Според проектния екип, резултатите от анализа на показателите, въз основа на които е съставен социално-икономически и демографски профил на районите в България, могат да послужат като база за разработване на регионални стратегии и политики за намаляване на междурегионалните и вътрешнорегионални различия, съобразени с конкретните особености на съответната териториална единица. Освен това местните власти могат да сравняват показателите за определен район спрямо останалите и да определят потребността от развитие.
Научноизследователският проект, реализиран от студенти и преподаватели към катедра „Математика и статистика” е финансиран от бюджетната субсидия за присъщата научноизследователска дейност на висшето училище със съдействието на Института за научни изследвания.