С обучение по бизнес етикет AIESEC – Свищов продължава „Стъпка по стъпка … към успеха”

Професионално обучение на тема „Бизнес етикет – имиджът като път към успеха” организира локалният офис на AIESEC в Свищов за възпитаниците на Стопанска академия „Димитър А. Ценов”. Тренингът се осъществи по проекта „Стъпка по стъпка … към успеха”, който  студентската организация в крайдунавския град реализира от 2011 г. насам, с идеята да помогне на студентите да придобият базови умения, които ще бъдат полезни за успешния старт на тяхната кариера и бъдещето им професионално развитие.


Представителите на Trainer.bg – Мариян Гоцев и Николай Димитров обясниха на студентите „Що е етикет и протокол?” по забавен и нестандартен начин. Вместо под формата на лекция, професионалните трейнъри предизвикваха студентите чрез дискусия и решаване на реални казуси да достигат до определени изводи и правила. Гост-лекторите насочваха аудиторията към аналитично мислене, правилно анализиране на човешкото поведение и съобразяване с конкретната ситуация, комуникативни умения при междукултурни различия.

Преминавайки през различните епохи, участниците в обучението коментираха как се е променял етикета в облеклото и протокола в поведението, в какво се състои строго формалния дрескод в бяло и черно, как кежуал стила може да изрази индивидуалността на личността, кой и кога може да си позволи да наруши етикета и протокола. Говорейки за основните принципи на които етикета и протокола – кавалерство, ненасилие, ефективност, трейнърите коментираха и основните стълбове на които се крепят бизнес етикета и протокола – йерархичност, субординация и процедурност. Те показаха на студентите как всеки може да анализира, планира и моделира своето поведение, и как ако не бъде спазен етикета или протокола може да бъде провалена една бизнес комуникация.


Под формата на дискусия бе анализиран реален пример за трудна бизнес процедура, в която е попаднал един от присъстващите студенти. Коментирани бяха различни подходи за излизане от странна, неочаквана или нетипична ситуация. Разиграването на казус с участието на трима студенти, които влязоха в ролите на директор, офис мениджър и клиент, предизвика аудиторията да анализира кой как е реагирал в конкретна ситуация и как би трябвало да протече тази бизнес процедура според етикета и протокола. 

Благодарение на проявената висока активност от страна на студентите с отправените множество въпроси, лекторите дадоха и редица други ценни съвети на младите икономисти от Стопанска академия.