Смяна на партньор, работни срещи с директори на училища и отлична оценка от външния оценител
Стопанска академия „Д. А. Ценов“ има нов партньор по проект 2023-2-TR01-KA220-SCH-000170568 „Empowering Middle School Teachers for Social Inclusion through Observation-based Professional Development“ („Овластяване на учителите в средните училища за социално включване чрез професионално развитие, базирано на наблюдение“). Това е Oslo Metropolitan University, който заменя първоначалния партньор от Норвегия HOGSKOLEN I OSTFOLD.
Смяната стана възможна след съгласуване между участващите в проекта организации по време и след първата транснационална среща, проведена в Свищов (03-05.09.2024 г.), последвала активна кореспонденция между водещия партньор EGE University и турската Национална агенция Еразъм+, както и подписване на декларации за съгласие от представляващите петте останали партньори, в т.ч. Ректора доц. д-р Марин Маринов.
Така актуалните организации, ангажирани с изпълнението на проекта, са:
Водеща организация: EGE University, Измир, Турция
Партньори:
1. Me We Istituto di ricerca innovativa srl - Флоренция, Италия
2. ACADEMIA, izobrazevanje in druge storitve d.o.o. - Марибор, Словения
3. Oslo Metropolitan University - Осло, Норвегия
4. СА „Д. А. Ценов“ - Свищов, България
5. UNIVERSIDADE DO PORTO - Порто, Португалия
Отлична е оценката за Стопанска академия, посочена в доклада на външния оценител на качеството на процеса на управление и изпълнение на работния план, относно проведената първа транснационална среща, организирана от СА „Д. А. Ценов“ в Свищов. С оглед гарантиране спазването на приложимите регламенти и поети ангажименти, работен пакет 1 „Управление на проекта“ предвиждаше привличане на външен оценител, който да присъства на срещата и да следи за съответствието между проекта и изпълнението му. Оценителят представи доклад в шест раздела: Обща оценка на срещата; Оценки на конкретните сесии; Качество на комуникацията; Логистика и съоръжения; Бъдещи съображения; Окончателни коментари. По всички параграфи оценката е отлична.
Външната оценка допълва и потвърждава резултатите от вътрешния мониторинг под формата на попълване на анкетни форми от всички участващи представители на партньорите по проекта, които високо оцениха организацията, програмата и свършената работа.
Съблюдавайки проектния график и в изпълнение на дейности 2.2. „Разработване на инструментариум за наблюдение в класната стая“ и 2.3. „Създаване на дигитална платформа за обучение (DLP)“ в рамките на Работен пакет № 2 „Инструменти за приобщаващо образование и цифрово обучение“, ръководителят на проекта за Стопанска академия гл. ас. д-р Юлиян Господинов и изследователят доц. д-р Христо Сирашки проведоха поредица от работни срещи с директори на местни училища. Тъй като целевата група по проекта са учениците от 6, 7 и 8 клас, както и техните учители, във фокуса на вниманието попаднаха средните училища „Димитър Благоев“, „Цветан Радославов“ и „Николай Катранов“. С директорите г-жа Цветанка Кирова, г-жа Мариана Маркова и г-н Генади Иванов, наред с общата рамка на проекта, бе дискутирано формирането на училищни лидерски екипи, практиките по наблюдение на учители, воденето на бележки по време на наблюдението и ползата за педагозите за подобряване качеството на преподаване, различни техники за въвличане на учениците в учебния процес, интеграция и недопускане на дискриминация, разположението на чиновете в класната стая и други въпроси, свързани с взаимодействията учител-учител и учител-ученик.
Този документ е изготвен по Проект 2023-2-TR01-KA220-SCH-000170568 от Стопанска академия „Д. А. Ценов” - Свищов. Подкрепата на Европейската комисия за изготвянето му не представлява одобрение на съдържанието, което отразява възгледите само на авторите и от Комисията не може да бъде търсена отговорност за използването на съдържащата се в него информация.Този документ е изготвен по Проект 2023-2-TR01-KA220-SCH-000170568 от Стопанска академия „Д. А. Ценов” - Свищов. Подкрепата на Европейската ком