С нарочна пресконференция в Стопанска академия „Димитър А. Ценов” бе даден официален старт на Кандидатстудентска кампания 2016. За първи път началото на кампанията за прием на студенти в Свищовското висше училище се поставя чрез подобен формат. В брифинга с представители на местни и национални медии участваха ВрИД ректор проф. д-р Марияна Божинова, директорът на Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността, провеждащ кампанията – доц. д-р Николай Нинов и ръководителят на Отдел „Бакалавърско обучение” – Галя Божкова.
„Стопанска академия навлиза в годината на своя достолепен 80-годишен юбилей. Тя е устояла на промените през този дълъг период благодарение на съчетаването на традициите с иновациите”, подчерта в началото на срещата проф. Божинова. Очертавайки концепцията на Кандидатстудентска кампания 2016, ректорът отчете факта, че тазгодишната кампания ще се провежда в „неблагоприятна” среда. Един от обуславящите тези условия фактори е демографската криза, т.к. завършващите зрелостници са набор 1997, а това е годината с най-ниска раждаемост в България. Друг негативен за родните висши училища факт е увеличаващият се процент българи, които се обучават в чужбина. „Всичко това ни кара да бъдем иновативни и търсещи нови възможности за привличане на студенти”, каза проф. Божинова. Тя заяви, че за в бъдеще ще се полагат усилията и за привличане на чуждестранни студенти – абсолютно пренебрегван сегмент до момента. „Стопанска академия безспорно има капацитета за осъществяване на качествено обучение”, подчерта категорично ректорът като се позова на официалните оценки от рейтинговата система на МОН за висшите училища в България. Според цитираните от проф. Божинова данни, от 26 висши училища, обучаващи студенти в направление „икономика”, Стопанска академия е на 4 място според оценката на НАОА за програмна акредитация, а по критериите „специалности за обучение” на бакалаври и магистри, и „докторски програми” е на 2 място. По отношение „престиж сред работодателите” Свищовската академия е на 2 място в областта на икономиката, на 3 място е по престиж сред преподавателите и на 4 място според критерия „престиж сред студентите”. Ректорът подчерта пред журналистите, че мисията за осъществяване на качествено обучение, адекватно на потребностите на бизнеса, ще се реализира и в бъдеще чрез актуализиране на учебни планове и програми. „Надяваме се на една успешна, позитивна и иновативна Кандидатстудентска кампания 2016, въпреки обективните трудности”, каза в заключение проф. Божинова.
Технологичните новости в предстоящата кампания представи Галя Божкова. Тя поясни кои са начините за кандидатстване в Стопанска академия, какви документи и къде ще се подават, какви са сроковете. Ръководителят на Отдел „Бакалавърско обучение” подчерта, че за кандидатстващите с конкурсен изпит ще бъдат организирани ежемесечни изпитни сесии от м. януари до м. август включително. Кандидат-студентите ще имат право да се явяват на повече от един изпит, като в балообразуването ще участва най-високата оценка. Предвидено е резултатите от първо класиране да бъдат обявени на 11 юли.
Конкретните дейности по организиране и провеждане на Кандидатстудентска кампания 2016 представи доц. д-р Николай Нинов. Сред основните инициативи са традиционните национални състезания по икономика за средношколци, които Академията организира в различни направления. Първото от тях е вече факт, а останалите ще бъдат в периода от януари до март 2016 г. Участниците в състезанията и в проведения национален конкурс за ученическо есе получават сертификат, който им дава правото да се запишат като студенти в Стопанска академия по първа желана специалност. Предстоят и традиционните срещи със средношколци, които мобилни екипи от Свищовското висше училище осъществяват в различните училища в страната. Доц. Нинов апелира към свищовската общественост и към членовете на алумни клубовете към Асоциацията на бившите възпитаници да подпомогнат кампанията в подбора на талантливи и надеждни студенти, които в навечерието на 80-я юбилей ще станат „паметен прием” за Стопанска академия.
Директорът на кариерния център представи и новите материали, визуализиращи Кандидатстудентска кампания 2016 – брошура за прием на първокурсници в ОКС „бакалавър” с необходимата информация за кандидат-студентите, плакати и транспаранти. „Това е мястото” е водещото послание в плакатите, посочено със стрелка към емблематичната за Стопанска академия сграда на ректората, оградена с формата на сърце . Афишът акцентира върху няколко основни пункта, владеещи сърцата на завършващите средно образование, представени закачливо на езика на тийнейджърите като „Да си прекарам супер яко на бала” и „Да ги разбия със знания на държавния изпит”. Един от акцентите е формулиран и като пожелание към средношколците – „Да кандидатствам в Стопанска академия „Д.А.Ценов”. Под формата на екран на таблет, на плаката е представен сайта на Академията и 17-те специалности, между които могат да избират кандидат-студентите.
За да усетят академичната атмосфера в Свищов и да се докоснат макар и за малко до студентския живот, Стопанска академия ще организира дни на отворените врати за всички желаещи средношколци да посетят на място академичния кампус и да разгледат учебните аудитории, студентските столове и общежития, спортния комплекс, академичния музей и библиотека.