Стопанска академия посрещна студентите от първи и трети курс в задочна форма на обучение
Информационна среща със студенти от първи и трети курс, обучаващи се в задочна форма по различните специалности, проведе ръководството на Стопанска академия „Димитър А. Ценов”. Срещата бе организирана с цел официално посрещане на първокурсниците и разясняване на новите моменти в актуализирания Правилник за организацията на учебния процес в свищовското висше училище. В среща участваха: проф. д-р Марияна Божинова – зам.-ректор „Учебна дейност”; проф. д-р Любчо Варамезов – декан на факултет „Производствен и търговски бизнес”; проф. д-р Виолета Краева – декан на факултет „Мениджмънт и маркетинг”; проф. д-р Атанас Атанасов – ВрИД декан на факултет „Стопанска отчетност”; административни служители.
Приветствие към студентите поднесе проф. Божинова и им пожела успешна новата учебна година. В обръщението си към първокурсниците тя ги поздрави за направения избор да станат част от голямото семейство на свищовската Алма матер, която има над 145 хиляди възпитаници, а през настоящата учебна 2019-2020 година посреща 84-тия си випуск. „Скъпи първокурсници, мога да Ви уверя, че сте направили правилния избор, маркиращ Вашия успешен житейски път”, заяви проф. Божинова. Тя припомни как е създадено свищовското висше училище и поясни, че днес Стопанска академия е акредитирана за обучение на студенти в две професионални направления – „Икономика” и „Администрация и управление”.
Представени бяха четирите факултета с техните декани и специалностите, които развиват катедрите към всеки факултет. Зам.-ректорът информира студентите за една от новите придобивки – „Фронт офис за обслужване на студенти” (ФООС), който ще улесни ползването на всички административни услуги. След направено преструктуриране, студентите от всички курсове, специалности и форми на обучение в ОКС „бакалавър” и ОКС „магистър” ще бъдат обслужвани във Фронт офиса, който се намира на първия етаж във Факултетски корпус и е в непосредствена близост до академичната книжарница и всички офиси, свързани с обслужването на студентите.
Новите моменти в актуализирания Правилник за организацията на учебния процес представи проф. д-р Любчо Варамезов. Направените промени касаят режима за заверка на семестър, алтернативни опции за онлайн заплащане на семестриална такса и др. Студентите получиха инфомация как ще могат да се явяват на неположен от предходен семестър изпит след провеждането на редовна и поправителна сесии, как могат да се обучават по втора специалност – паралелно или последователно, как могат да се възползват от опциите, които им се предоставят чрез електронното студентско досие при административните услуги.
След презентацията, студентите имаха възможност да задават въпроси и да получат отговори от представителите на академичното ръководство.