Стопанска академия успешно и в срок приключи дейност 2.2. на проект EMstep
Стопанска академия „Д. А. Ценов“ успешно приключи дейност 2.2. „Разработване на инструментариум за наблюдение в класната стая: (i) Контролен списък, (ii) Диаграми на класната стая, (iii) Избрани дословни бележки, (iv) Отворен разказ, (v) Аудио-визуална лента“ от работен пакет 2 „Инструменти за приобщаващо образование и цифрово обучение“ на проект 2023-2-TR01-KA220-SCH-000170568 „Empowering Middle School Teachers for Social Inclusion through Observation-based Professional Development“ („Овластяване на учителите в средните училища за социално включване чрез професионално развитие, базирано на наблюдение“).
Съгласно разпределението на работата между партньорите, висшето училище имаше за задача да разработи макети на две форми, които впоследствие да се използват при наблюденията на учители:
- Диаграма на класната стая: Модели на поведение и ангажираност;
- Избрани дословни бележки: Въпроси на учителя, базирани на поставяне на цели и планиране.
Екипът на Стопанска академия работи съвместно с трите свищовски училища и сформираните за целите на проекта лидерски екипи (директор и учител) във всяко от тях, в състав:
- г-н Генади Иванов и г-жа Галя Иванова за СУ „Николай Катранов“;
- г-жа Мариана Маркова и г-жа Дияна Георгиева за СУ „Цветан Радославов“;
- г-жа Цветанка Кирова и г-жа Жана Костякова-Георгиева за СУ „Димитър Благоев“.
Работните версии на двете форми бяха обсъдени и финализирани на работна среща на екипа, провела се на 27.11.2024 г. и одобрени от лидерските екипи на трите училища, след което качени в Google drive диска на проекта.
По-рано през месеца, на 14.11.2024 г., се проведе онлайн работна среща между партньорите по проекта, в която за пръв път участие взе Oslo Metropolitan University (Норвегия). На нея всяка организация докладва степента на постигнатия напредък, обсъдиха се насоки за работа по дейност 2.2. и следващите активности в проектния график. От началото на декември стартира дейност 2.3. „Създаване на дигитална платформа за обучение“, като Стопанска академия, заедно с норвежкия партньор, имат задача до края на февруари 2025 г. да разработят „Модул за лидерство“.