Студенти от Стопанска академия участваха в обучение на „Джуниар Ачийвмънт България”
Студенти от Стопанска академия „Димитър А. Ценов” участваха за втори път в обучение по програма „Учебна компания за студенти” на Фондация „Джуниар Ачийвмънт България”. Целта на програмата е да развие предприемаческа култура сред българските студенти като насърчи професионалната им реализация чрез директна среща с бизнеса.
Седмото годишно обучение на Фондацията събра студенти и преподаватели от различни български висши учебни заведения. Стопанска академия представиха второкурсниците от специалност „Финанси” Силвия Петрова, Деяна Шутиноска, Георги Георгиев и Антонио Дичев с ръководител ас. Георги Ангелов – преподавател от катедра „Финанси и кредит”.
Бизнес идеята, която екипът на свищовските финансисти презентира пред участниците в обучението, бе за създаване на пароелектрическа централа, която да произвежда електроенергия използвайки мощността на гейзери като естествени енергоизточници. Чрез своята презентация, възпитаниците на Стопанска академия направиха оценка на икономическия ефект от създаването на такава пароелектрическа централа.
По време на обучението студентите от различните висши училища трябваше да работят и в сформирани на място сборни екипи, чиято цел бе да предложат своя концепция за бизнес и иновативен продукт/услуга в избрана от тях сфера. Идеите си за „новия хит на пазара”, десетте съвместни тима представиха под формата на три минутни презентации.
Преподавателите участваха в среща-дискусия, на която се представи опита на участниците от минали години и отличените учебни студентски компании. Сред завоювалите челни позиции са и възпитаници на Стопанска академия, класирани на второ място за най-добра студентска компания в национално състезание под патронажа на президента на Р България. Преподавателите споделиха впечатления от програмата и нови идеи за нейното реализиране.
В рамките на двудневния форум студентите и придружаващите ги преподаватели имаха възможност да присъстват и на обучения по теми като „Да бъдеш предприемач”, „Креативност и презентационни умения” и др.