Студентска научна сесия на тема „Иновативни решения в търговията и туризма“, организирана от катедра „Търговски и туристически бизнес“
На 07 април 2014 г. катедра „Търговски и туристически бизнес“ организира Студентска научна сесия на тема: „Иновативни решения в търговията и туризма“. Научният форум привлече интереса на 25 участници от ІІІ и ІV курс на специалности „Икономика на туризма“ и „Икономика на търговията“, редовно обучение, които разработиха доклади и презентации, посветени на актуални аспекти от избраната проблематиката.
Модератор на научната сесия бе ас. д-р Любка Илиева, а жури в състав: доц. д-р Светослав Илийчовски – председател, доц. д-р Симеонка Петрова и доц. д-р Теодора Филипова оценяваха разработките на студентите.
Основни акценти в представените студентски изследвания бяха иновативни решения, свързани с разработване на собствена марка на търговска верига, нови туристически продукти на хотелиерски предприятия и рекламна кампания на дестинация България.
Доклади, посветени на търговска тематика, бяха презентирани от двама студенти от ІІІ курс и двама четвъртокурсници от „Икономика на търговията“. Креативността на научните публикации се конкретизира до: обосноваване избора на търговска верига; изграждане визията на собствената марка; рекламен слоган и брошура, промотиращи идеята. Продуктът на търговските вериги бе зададен предварително – българско кисело мляко, а търговският обект бе изтеглен на случаен принцип от участниците. Новаторство по зададената тема бе проявено по отношение собствени марки на търговски вериги „Билла“, „Пени“, „Лидл“ и „Карфур“.
Доклади, посветени на туристическа тематика, бяха презентирани от 18 четвъртокурсници и трима студенти от ІІІ курс на специалност „Икономика на туризма“. Те представиха своите идеи за нови туристически продукти на 4-звездни хотели в България, както и промотиране на дестинация България на целеви туристически пазари. Проучването в студентските разработки обхващаше визитка на избрания туристически обект, база данни за целеви туристически пазари, информация за основните конкуренти на дестинация България, SWOT анализ на дестинация България, визия на новия туристически продукт и на рекламните канали, носители и средства.