Свищовската академия продължава обучението на учители по проект на МОН и СБУ
Стопанска академия „Димитър А. Ценов” продължава обучението на учители по проект на Министерството на образованието и науката (МОН) и Синдиката на българските учители (СБУ). След проведеното през настоящата 2021 г. обучение по проект „Повишаване на финансовата грамотност и икономическата култура на ученици 5-10 клас в българските училища” и проявения голям интерес (от предвидени 150, са обучени 166 учители от Свищов, Велико Търново, Габрово, Плевен и Враца), стартира нов проект със същото наименование. Новият проект предвижда обучение на 150 учители от София-град, София-област, Перник, Кюстендил и Благоевград.
Стартът на обученията бе даден в столицата с участието на учители от средни училища от София-град. Приветствие към обучаващия екип от Свищовската академия и към участващите учители поднесе д. ик. н. Янка Такева – председател на СБУ и член на Съвета на настоятелите на Стопанската академия. Приветствие към учителите от името на Академията поднесе ръководителят на обучителния екип – доц. д-р Румен Ерусалимов, зам.-ректор „Студентска политика, институционални комуникации и продължаващо обучение”.
Двудневното обучение (10 и 11 декември 2021 г.) се проведе по предварително уточнена учебна програма. Ръководителят на катедра „Обща теория на икономиката” – доц. д-р Людмил Несторов, запозна аудиторията с основни понятия в икономическата теория. Темата „Пари и кредит” представи доц. д-р Марин Маринов – преподавател в катедра „Финанси и кредит” и финансов директор на Академията. Ръководителят на първата в България застрахователна катедра – катедра „Застраховане и социално дело” доц. д-р Румен Ерусалимов презентира „Застраховане – принципи и практика”. „Данъци и други публични вземания – контрол, отговорности, санкции” бе темата на доц. д-р Пепа Стойкова от катедра „Контрол и анализ на стопанската дейност”. Обучение по предприемачество учителите получиха от доц. д-р Искра Пантелеева – зам.-ректор „Учебна дейност и акредитация” и преподавател към катедра „Индустриален бизнес и предприемачество”. Академичните преподаватели предоставиха на учителите и специално разработени за проекта обучителни материали, с които да ги подпомогнат в работата им с учениците.