Свищовски студенти се конкурираха с есе, посветено на лидерството
Конкурсът за есе на тема „Лидерство и екипна дейност” организираха в Стопанска академия факултет „Мениджмънт и маркетинг”, катедра „Мениджмънт” и Студентски съвет. Превърналият се в традиция форум за 12 година даде възможност на свищовските студенти да споделят своите виждания по актуални теми и да търсят отговори на вълнуващите ги въпроси. След предварителна селекция на разработките, до участие в първи кръг бяха допуснати 43 студенти от различни курсове и специалности в ОКС „бакалавър” и „магистър”. Форумът откри председателят на журито доц. д-р Анатолий Асенов. С пожелание за успешно представяне, той приветства участващите студенти в конкурса от името на ВрИД ректор проф. д-р Марияна Божинова. Доц. Асенов изтъкна ролята на лидера не само в екипната дейност, но и в управлението като цяло. По думите му, лидерството представлява феномен на груповата динамика, при който в резултат на взаимодействието между членовете при изпълнение на дадена обща дейност едно лице се издига за организиране на групата при решаване на конкретна задача. То е явление на неформалните личностни отношения.
В рамките на регламентираното време, студентите презентираха своите есета, като имаха пълна свобода за творческа интерпретация по темата. Представянето на участниците оценяваше жури в състав доц. д-р Ирена Емилова, доц. д-р Христо Сирашки, главен асистент д-р Елена Йорданова, асистент д-р Станислава Стоянова, асистент д-р Милен Динков и асистент д-р Йоана Петрова. Сред критериите, по които бяха оценявани студентите са собствена теза, форма на изложение, изводи.
Представените есета провокираха оживена дискусия между участниците, присъстващите студенти и преподаватели. Търсеха се отговори на въпроси като „Има ли разлика между ръководител и лидер”, Кои са основните мотивиращи фактори за всеки лидер”, „Трябва ли човек да бъде смирен за да бъде лидер на успешен екип”. Дискутирани бяха необходимите качества за един успешен лидер, типовете лидерство, реакциите на лидера при различни ситуации от екипната дейност. Самите студенти споделиха своето удовлетворение от участието си и от възможността да опознават както себе си, така и другите.
Според утвърдения регламент на конкурса, журито определи 15-те най-добре представили се студенти, които ще се състезават във втория – финален кръг. Победителят в конкурса ще бъде излъчен през пролетта на 2016 г.