Тренинг на тема „Търговия с хранителни стоки и напитки в дигитална среда” организира катедра „Търговски бизнес”
На 14 ноември 2024 г. катедра „Търговски бизнес” организира тренинг с представител от практиката на тема: „Търговия с хранителни стоки и напитки в дигитална среда” пред магистри от МП „Мениджмънт на търговската дейност”. Обучението се проведе в специализирана учебна аудитория по търговия в Стопанска академия „Димитър А. Ценов” като част от мероприятията, които са включени в Научния календар на катедрата за 2024 г.
Гост-лектор беше Никола Илчев – създател и основен ръководител на eCommerce Academy – една от най-големите общности за онлайн търговия в България и Балканския регион, организатор на най-мащабното събитие Balkan eCommerce Summit в Източна Европа.
Лекторът представи основни въпроси, свързани с цифровите технологии и тяхното значение в света на дигиталния бизнес. Акцентът бе насочен към платформите, които опосредстват търговията със стоки и услуги, базирани на данни, процеси, машини и системи в Интернет на нещата (IoT). „Акумулирането и интерпретирането на данните спомагат за разработване на нови бизнес модели”, поясни лекторът и открои предимства на подходите, изискващи различно ноу-хау за цифровизация.
Никола Илчев анализира онлайн пазара на храни и напитки, като отбеляза положителния тренд на развитие. Изключителен интерес предизвика представянето на бизнес моделите в дигитална среда и възможността за тяхното внедряване в предприятие, което развива основно традиционна търговия.
Обучителят открои, че преобразуването на определен бизнес модел за офлайн търговия с хранителни стоки и напитки изисква преструктуриране на основни процеси, за да се премине паралелно и към дигитална среда, което може да подобри взаимодействието с клиентите и да доведе до нарастване на тяхната удовлетвореност.
Обучаемите от МП „Мениджмънт на търговската дейност” активно участваха в провокираната дискусия и зададоха актуални въпроси към гост-лектора, свързани с: трансформиране параметрите на онлайн магазините с оглед подобряване на потребителското изживяване; конструиране на привлекателен дизайн и атрактивно оформление на онлайн магазина; извеждане на рискове при търговията с хранителни стоки и напитки в дигитална среда.
Студентите изразиха своята благодарност към Никола Илчев за полезния тренинг, както и към преподавателите от катедра „Търговски бизнес” за възможността да надградят теоретичните знания с реални примери и конкретни казуси от практиката.