Второ поредно участие в „Кариери в Hilton 2015” на студенти от специалностите „Икономика на търговията” и „Икономика на туризма”

На 29 април 2015 г. за втора година по покана на генералния мениджър на хотел „Hilton Sofia” – г-н Щефан Райтер, студенти от бакалавърските специалности „Икономика на търговията” и „Икономика на туризма”, III курс, редовно обучение, участваха във форума „Кариери в Hilton 2015”. Основното послание на инициативата беше, че хотелиерският и ресторантьорският бизнес предоставят уникална възможност за бъдеща кариера на младите хора.

Ръководителят на катедрата доц. д-р Светослав Илийчовски, доц. д-р Ася Пенчева,  гл. ас. д-р Любка Илиева и ас. Пламен Кънев организираха и спомогнаха срещата на студентите от Свищовското висше училище с представителите на туристическия бизнес.

Мероприятието в хотел „Hilton Sofia” премина в две части. През първата част се осъществи среща в реална работна среда между студенти и мениджъри на отдели на хотела. През втората част се сформираха работилници (workshops) от мениджърите на отдели и техните служители по финанси и човешки ресурси, маркетинг и продажби, рецепция, обслужване и хранене.

Пред 20 студенти от двете бакалавърски специалности мениджърският екип на хотел „Hilton Sofia” представи вътрешните стандарти за организация на дейността, включени в концепцията на хотела, като част от международната верига „Hilton”.


Студентите имаха възможността да се запознаят с дейностите на отдели „Front office”, „Keeping”, „Food and Bar”, „Groups and Meetings”, „Finance and Human Resources”. При обиколката на хотела и срещата с мениджърите на отдели, студентите осъществиха пряк контакт със служителите, които им представиха основните си функционални отговорности и задачи. Възникналите дискусии в отделните звена бяха по въпроси, свързани с организацията на дейността на хотелския комплекс.

През втората част от срещата в работилницата „Финанси и човешки ресурси“ директорът на отдел „Finance and Human Resources” – г-жа Вера Цончева, и супервайзорите г-жа Кристина Богомилова, г-жа Яна Баронова и г-жа Боряна Хотинова презентираха основните методи за анализ на дейността и  оформяне на документацията. В рамките на срещата се поставиха акценти върху базовите критерии за подбор на персонала по подготвено CV и последваща среща между кандидатите по работни позиции и представители на HR-отдела.

В работилницата „Продажби и маркетинг“, отличената през месец март с приза „Най-добър служител на хотел „Hilton Sofia”“ – Христина Недкова, специалист „Продажби, конференции и мероприятия“, тества познанията на свищовските студенти по продажби и организиране на мероприятия. Студентите впечатлиха служителите на отдела със своята креативност и добра теоретична подготовка.

В третата работилница „Рецепция“ представители на отдел „Front office” демонстрираха оформяне на резервация, посрещане и изпращане на гостите на хотела. Студентите се запознаха с основните изисквания и норми на поведение, заложени в стандартите за обслужване на хотелската верига.

В четвъртата работилница „Обслужване“ служители от отдел „Keeping” провокираха студентите с наложените от хотелската верига принципи в обслужването.

В петата работилница „Хранене“ студентите усвоиха етикета и основните правила в отдел „Food and Bar”.


Участието в инициативата „Кариери в Hilton 2015” на хотел „Hilton Sofia” се оцени като ползотворно и от двете страни – мениджърите на отдели в хотела и студентите от специалностите „Икономика на търговията” и „Икономика на туризма”. Мениджърите на отдели в хотела-домакин промотираха тестовете за компетентност, квалификация и мотивираност при подбора и набирането на персонал с подходящи организационни способности, комуникативност и умения за работа в екип, а студентите се запознаха с изискванията и очакванията на хотелиерския и ресторантьорския бизнес, което им предоставя конкурентно предимство на пазара на труда.