Второ събитие в рамките на „Работилница по управление на проекти“ за насоки и указания

Второто събитие в рамките на „Работилница по управление на проекти“, съвместна инициатива на катедра „Стратегическо планиране“ при Стопанска академия „Д. А. Ценов“ - Свищов и Община Раковски, се проведе на 18.03.2022 г. и предостави насоки и указания за работа на заинтересованите участници. В онлайн сесията взеха участие ученици и учители от двете средни училища в община Раковски, експерти от общинската администрация и общински съветници. Освен тях, във форума се включиха преподаватели от катедра „Стратегическо планиране“, докторанти и студенти от специалностите „Управление на проекти“ и „Публична администрация“.

След кратки приветствия от страна на проф. д-р Маргарита Богданова - декан на факултет „Мениджмънт и маркетинг“ и доц. д-р Евелина Парашкевова-Великова - ръководител катедра „Стратегическо планиране“, модераторът на сесията гл. ас. д-р Юлиян Господинов разясни идеята на инициативата и нейната цел - да се провокира общественият интерес на младите хора от община Раковски, обучаващи се в 9, 10, 11 и 12 клас на средните училища, като им се предоставят възможности да заявят своите виждания за подобряване качеството на средното образование в общината, в т.ч. инфраструктурата, условията и/или организацията на учебния процес. Последва представяне на условията за кандидатстване с конкретни насоки и разяснения върху различни аспекти, провокирали интереса на бъдещите кандидати. Специално внимание бе обърнато на формуляра за кандидатстване, като бяха дадени указания стъпка по стъпка за неговото попълване, обяснени бяха някои специфични термини от областта на управлението на проекти и в последвалата дискусия бе отговорено на възникналите въпроси на учениците, учителите и администрацията.

Срокът за формиране на проектни ученически екипи и регистрирането им на електронната поща на катедра „Стратегическо планиране“ (sp@uni-svishtov.bg) е до 22.03.2022 г. Съгласно правилата на Работилницата, всяко училище може да сформира неограничен брой екипи с максимум 4 участника, като един ученик може да бъде включен само в един екип. Не е допустимо смесване на участници в един екип от различни училища, но е позволено в един екип да има ученици от всички класове (9, 10, 11 и 12 клас). След регистрацията екипите ще получат достъп до регламента на Работилницата и проектния формуляр и ще могат да започнат същинската работа по попълването му.

С оглед оказване на методическа подкрепа, на 30.03.2022 г. ще се проведе междинна онлайн сесия за мониторинг на напредъка, като са предвидени индивидуални консултации на екипите с преподаватели от катедра „Стратегическо планиране“. Крайният срок за подаване на готовите проектни предложения е 11.04.2022 г., а на 20.04.2022 г. ще се проведе публична сесия за представяне на проектните предложения пред оценяващото жури и ще бъдат оповестени резултатите от проектното класиране и финансиране. Съгласно регламента, максималната стойност на проектите е 1 000 лв., а общия бюджет на Работилницата възлиза на 10 000 лв.