Project number: 2020-1-BG01-KA203-079025 “Adaptation of strategies for corporate social responsibility
to address the implications of the Industry 4.0”
24-25.03.2022 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
Трета работна среща по проект № 2020-1-BG01-KA203-079025 „Адаптиране на стратегии за корпоративна социална отговорност за справяне с последиците от Индустрия 4.0“, бе проведена от 24 до 25 март 2022 год. в гр. Мурсия, Испания
Третата координационна среща по програма Erasmus+ на екипа по проект № 2020-1-BG01-KA203-079025 „Адаптиране на стратегии за корпоративна социална отговорност за справяне с последиците от Индустрия 4.0“ бе успешно реализирана в гр. Мурсия в периода 24-25 март 2022 г. Представители на четири държави и пет институции взеха участие в присъствения форум с домакин Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM) - Католическия университет Сан Антонио, Мурсия, Испания. Със своите 22 хиляди студенти, 1000 преподаватели и пет вековна сграда на Aula Magna Католическият Университет в Мурсия (UCAM), Испания съчетава традиция и иновация с глобално влияние. Институционален координатор на проекта за България е СА „Д. А. Ценов“ в партньорство с Федерацията на работодателите на инвалиди в България, Икономическия факултет на Университета в Ниш, Фондацията на Католическия университет Сан Антонио, Мурсия, Испания и Акредитационният съвет за предприемачески университети със седалище Мюнстер (ACEEU), Германия.
Като представители на Стопанска академия „Д. А. Ценов“ в проведеното събитие в Испания взеха участие проф. д-р Андрей Захариев - ръководител на проекта и гл. ас. д-р Петко Ангелов - координатор по проекта. В рамките на визитата бяха обсъдени интелектуалните продукти, създадени от партньорите по проекта. Представител на всеки от локалните екипи даде отчет с детайлен преглед върху отделните части на подготвения курс за обучение по IO2 - част I, IO2 - част 2, както и старта на работата по написването на ръководството за обучение - IO3. Обсъдена бе структурата, съдържанието и интерактивните елементи на наръчника за лектори по IO3. В хода на срещата бяха дискутирани подготовката на национални версии на Наръчника, бюджетното осигуряване и процедурите за документиране, показателите за постижение и плана за разпространение и извършената дейност. Гостуващите партньори имаха възможност да се запознаят с организацията на кампуса на университета-домакин. Приятно впечатление остави политиката на UCAS за подкрепа на студенти-спортисти, които се състезават за представителните отбори на Испания на олимпийски игри, световни и европейски първенства. Сред тези студенти се оказа и олимпийската шампионка по карате Сандра Санчез, която заедно със свищовската студентка Ивет Горанова спечелиха първите в историята на спорта карате златни медали за жени, съответно в дисциплината ката и дисциплината кумите (кат. 55 кг.).
03-06.10.2021 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
Втора работна среща по проект № 2020-1-BG01-KA203-079025 „Адаптиране на стратегии за корпоративна социална отговорност за справяне с последиците от Индустрия 4.0“, проведена в периода 03-06.10.2021 год. в гр. Мюнстер, Германия
Втората среща на екипа на проекта по програма ERASMUS+ № 2020-1-BG01-KA203-079025 „Адаптиране на стратегии за корпоративна социална отговорност за справяне с последиците от Индустрия 4.0“, организиран от партньор от Германия, ACEEU бе успешно реализиран в гр. Мюнстер през периода 4-6 октомври 2021 г. Представители на четири държави и пет институции взеха участие в присъствено заседание на екипа по ръководство на проекта с домакини Акредитационният съвет за предприемачески университети със седалище Мюнстер (ACEEU), Германия. Институционален координатор на проекта е СА „Д. А. Ценов“ в партньорство с Федерацията на работодателите на инвалиди в България, Икономическия факултет на Университета в Ниш, Фондацията на Католическия университет Сан Антонио, Мурсия, Испания и Акредитационният съвет за предприемачески университети със седалище Мюнстер, Германия.
Ръководителят на проекта - проф. д-р Андрей Захариев и координатора гл. ас. д-р Петко Ангелов взеха участие в проведеното събитие в Германия. На домакините от Акредитационната асоциация в Мюнстер бе връчен от името на ректора на СА "Д. А. Ценов" международния плакет на висшето училище в знак на оценка за доброто сътрудничество и перспективи.
В хода на работната среща бе приет годишния отчет за работата по проекта, вкл. учебна програма за академичен курс CSR 4.0, напредъка по написването на част първа от курс с работно заглавие „Корпоративната социална отговорност в Индустрия 4.0“ със съвместно участие на автори от Икономическия факултет на Университета в Ниш и Факултет „Финанси“ на СА „Д. А. Ценов“, гр. Свищов. Дискутирани бяха също написването на практико-приложна част втора, свързана с практически казуси в сферата на корпоративната социална отговорност. Изложен бе доклад за проведено теренно проучване CSR 4.0 при COVID-19 в Сърбия и България, чиито краен резултат са научни доклади за форуми в Ниш, Сърбия (14.10.2021 г.) и Виница, Украйна (07-08.10.2021 г.), Свищов, България (08-09.11.2021 г.). Планирана беше провеждането на трета координационна среща в Мурсия, Испания (23-25.03.2022 г.). Извършен бе преглед на отчетната документация за въвеждане в системата на ЕС - Mobility Tool.
11-13.07.2021 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
Работна среща по проект № 2020-1-BG01-KA203-079025 „Адаптиране на стратегии за корпоративна социална отговорност за справяне с последиците от Индустрия 4.0“, проведено в периода 11-13.07.2021 год. в гр. Ниш, Република Сърбия.
11-13.07.2021 год.
Представители на четири държави и пет институции взеха участие в присъствено стартово заседание на екипа по ръководство на проект № 2020-1-BG01-KA203-079025 „Адаптиране на стратегии за корпоративна социална отговорност за справяне с последиците от Индустрия 4.0“, проведено в периода 11-13.07.2021 год. в гр. Ниш, Република Сърбия. Институционален координатор на проекта е СА „Д. А. Ценов“ в партньорство с Федерацията на работодателите на инвалиди в България, Икономическия факултет на Университета в Ниш, Фондацията на Католическия университет Сан Антонио, Мурсия, Испания и Акредитационният съвет за предприемачески университети със седалище Мюнстер, Германия.
Ръководител на проекта е проф. д-р Андрей Захариев, а координатор гл. ас. д-р Петко Ангелов, които взеха участие в проведеното събитие в Република Сърбия и връчиха на партньорите от Германия и Испания оригиналните споразумения за партньорство и финансиране със СА „Д. А. Ценов“. Като краен резултат от дискусиите бе одобрена компетентностна рамка с учебна програма на академичен курс с работно заглавие „Корпоративната социална отговорност в Индустрия 4.0“, който ще се структурира в два раздела: теоретичен, с отговорници по написването участници в проекта от Икономическия факултет на Университета в Ниш и Факултет „Финанси“ на СА „Д. А. Ценов“ и практико-приложен, който ще се подготви от останалите трима партньори по проекта.
Участниците определиха и план за бъдещи действия, който включва провеждане през м. октомври 2021 г. на второ присъствено заседание в Мюнстер, Германия, където следва да се представи напредъка по подготовката на съдържанието на академичния курс и одобрят анкетни въпросници с фокус корпоративната социална отговорност и целеви групи от бизнеса и академичните среди. Домакините от Университета в Ниш в лицето на декана на факултета проф. Тадия Джукич и зам.-деканите проф. Винко Лепойевич и проф. Биляна Джорджевич осигуриха отлични условия за провеждане на работната среща и потвърдиха важността на дългосрочните връзки между двете висши училища. От страна на Университета в Ниш координацията на дейностите по проекта е възложена на проф. Мая Джукич, която отправи покана към представителите на свищовската академия за участие в традиционната годишна научна конференция на техния Икономически факултет, която ще се проведе на 14.10.2021 год. Като главен редактор на списание „Народностопански архив“ проф. Захариев покани професорите от Икономическия факултет в Ниш да публикуват на страниците на индексираното наше издание.
От българска страна проф. Андрей Захариев подари на Библиотеката на Икономическия факултет на Университета в Ниш разработени на английски език учебници и монографии, които са резултат от проекти на СА „Д. А. Ценов“, финансирани по програми на ЕС. От началото на проекта през месец октомври 2020 год., поради епидемичната обстановка в цяла Европа, всеки координационни дейности се провеждаха в онлайн среда чрез платформата за видеоконферентни срещи на СА „Д. А. Ценов“. По проекта е разработен и уеб-сайт https://csr-project.eu/, като са регистрирани собствени лого и страници в социалните мрежи.
Благодарение на силните традиции на СА „Д. А. Ценов“ в областта на програма Еразъм+, качествата на институционалните партньори и научно-биографичните показатели на ангажираните с апликацията свищовски преподаватели проект № 2020-1-BG01-KA203-079025 „Адаптиране на стратегии за корпоративна социална отговорност за справяне с последиците от Индустрия 4.0“ е класиран и финансиран сред първите четири за страната за 2020 год. сред 30 конкуриращи се проектни предложения на висши училища и организации. По конкурсни процедури на управляващия орган Център за развитие на човешките ресурси (ЦРЧР), Ключова дейност 2 – „Сътрудничество за иновации и обмен на добри практики” – дейност „Стратегически партньорства“, сектор „Висше образование“ досега СА „Д. А. Ценов“ има три успешно разработени и финализирани проекта от 2016 и 2018 год.
27.05.2021 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
МЕЖДУНАРОДНА ОНЛАЙН ПАРТНЬОРСКА СРЕЩА
На 27.05.2021 г. се проведе шестата международна онлайн среща с партниращите институции по проекта: Национална федерация на работодателите на хора с увреждания – България; СА „Д. А. Ценов“ – България; ACEEU GmbH – Германия; FUNDACION UNIVERSITARIA SAN ANTONIO – Испания; UNIVERZITET U NISU – Сърбия. Срещата се проведе посредством системата Big Blue Button. Основният въпрос който бе обсъдени в детайли бе проучване и реализиране на учебните теми, посветени на въздействието на Индустрия 4.0 върху предприятията и корпоративната социална отговорност в отделните държави. То има за цел да прегледа икономическите отрасли, дълбоко предизвикани от Индустрия 4.0 поради пропуските в обучението в съществуващите университетски програми и по този начин да се идентифицират учебни теми за корпоративна социална отговорност за по-нататъшно развитие, в рамките на проекта. В хода на срещата беше представен за обсъждане между партньорите въпросник за предпочитанията по отношение на възгледите или професионалния опит, състоящ се от 4 зони на проучване с прилежащите към тях въпроси.
Проучването и анализирането на получените данни е част от процеса по реализиране на интелектуалния труд и една от идеите на проекта за структуриране на учебен курс свързан с влиянието на Индустрия 4.0.
25.02.2021 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
МЕЖДУНАРОДНА ОНЛАЙН ПАРТНЬОРСКА СРЕЩА
Срещата бе финализирана с изготвяне на разпределение на изпълнението на задачите във времето за следващите 4 месеца.
За да се отсеят добрите практики в сравнително резюме бяха обхванати съществуващите университетски програми по КСО. Обсъдиха се вариантите за формирането на въпросници - отделни за лектори, студенти и бизнес експерти, националните версии на Рамката за компетентност и учебната програма и др.
По време на международната работна среща бе осъществена и обстоен преглед на плана за действие по IO1. Обсъдени бяха: националните резюмета по КСО - с фокус върху техните индикативни раздели: теоретична база, законодателство, национални разработки, препоръка на ЕС в национален аспект, тълкуване от гледна точка на отделните организации, тълкуване от гледна точка на партньорите и др. Разгледани бяха практически примери, традиции и нагласи, корпоративни политики, регионални различия и подходи.
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/csrin4-0/about/?viewAsMember=true
- Facebook:https://www.facebook.com/CSRin4.0
- Twitter: https://twitter.com/csrin4
В хода на срещата бяха разгледани в детайли графиците по изпълнение на предстоящите дейности по проекта. В детайли се обсъдиха и разпределиха по екипи дейностите по административната и фактическата част на проекта. Администрирането на проекта се основава и на популяризирането му сред широката аудитория и в социалните мрежи. Към настоящия момент вече е налице и информационна осигуреност на проекта в социалните мрежи, както следва:
На 25.02.2021 г. се проведе петата международна онлайн среща с партниращите институции по проекта: Национална федерация на работодателите на хора с увреждания – България; СА „Д. А. Ценов“ – България; ACEEU GmbH – Германия; FUNDACION UNIVERSITARIA SAN ANTONIO – Испания; UNIVERZITET U NISU – Сърбия. Срещата бе проведена посредством системата Big Blue Button. Основните въпроси които бяха обсъдени в детайли бяха 2: Административни въпроси - разписания и др. и обсъждане на план за IO1.
21.01.2021 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
МЕЖДУНАРОДНА ОНЛАЙН ПАРТНЬОРСКА СРЕЩА
На 21.01.2021 се проведе четвъртата по ред международна онлайн среща с партниращите институции по проекта: Национална федерация на работодателите на хора с увреждания – България; СА „Д. А. Ценов“ – България; ACEEU GmbH – Германия; FUNDACION UNIVERSITARIA SAN ANTONIO – Испания; UNIVERZITET U NISU – Сърбия. Срещата бе проведена посредством системата Big Blue Button. Основните въпроси които бяха обсъдени се състоят в 3 конкретни точки:
- Проблеми с разпространението и обсъждане на предложение за рекламен винил;
- Обсъждане на план за действие до края на IO1;
- Обсъждане на рамката за компетентност;
В хода на срещата бе обсъден и представен уебсайтът на проекта (https://csr-project.eu/), който стартира и ще бъде актуализиран периодично. Също така се разгледаха и разработваните шаблони за разпространение и публикуване. Следващият етап, който бе обсъден е стартиране на страници в социалните медии и улавяне на всяка възможност за промоция на проекта - онлайн или лице в лице.
Обсъдени и разпределени във времеви аспект и по екипи по проекта бяха следните дейности:
- Поддържане на уеб сайта на проекта;
- Производство на печатни банери;
- Публикации в социалните медии;
- Производство на електронни листовки;
- Изготвяне на електронна брошура;
- Изготвяне на медийни съобщения;
- Срещи със заинтересовани страни и промоция на проекти;
- Събития за разпространение и експлоатация (лице в лице);
Най-съществено внимание бе обърнато на обсъждане и анализ на съществуващите учебни програми и програмите за обучение, свързани с КСО в страните, в които се изпълняват проекти, сравнение с нуждите и идентифициране на пропуски. Анализът на иновациите в ЕС и препоръките на ЕС в областта на КСО и законодателството в този сектор включва анализ на примери за добри практики в областта на КСО в страните партньори, своеобразно тълкуване на законодателството на ЕС и прилагането му в страните партньори. Резултатите от този анализ ще дадат възможност за създаване на рамка за компетентност. Рамката се стреми да изгради набор от характеристики в образованието, обучението и развитието на бъдещите фирмени мениджъри и икономисти в реалността на епохата Индустрия 4.0. Учебният план ще бъде основан на практика и приложимост. Разработването на компетентностната рамка и учебната програма ще бъде предшествано от проучване, което ще идентифицира определени отрасли на икономиката, дълбоко оспорени от Индустрия 4.0 поради пропуски в обучението в съществуващите университетски програми. Партньорите ще използват отделни въпросници за студенти, преподаватели и бизнес експерти. Всеки въпросник ще има раздели, които ще измерват теми като наличност на теми, осигуряване на базово обучение и широко разбиране на последиците от Индустрия 4.0.
03.12.2020 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
ОНЛАЙН ВИДЕОКОНФЕРЕНТНА СРЕЩА С ПАРТНИРАЩИТЕ ИНСТИТУЦИИ ПО ПРОЕКТА
На 03.12.2020 г. бе проведена онлайн видеоконферентна среща посредством Big Blue Button с партниращите институции по проекта и обсъждане на предстоящите съвместни междуинституционални дейности. Обсъдени са изготвената цялостната визия на проекта, интелектуалните резултати, по които екипите ще трябва да работят, управлението и администрирането на проекта Разгледани са в дълбочина рекламните и информационни материали-графичния дизайн на логото на проекта, банерите, уеб сайта, графичните изображения, подготвени за публикуване в социалните мрежи. Изготвен е план за действие и предстояща работа – разпределение на задачите във времеви аспекти (създаване на график за работа), разпределение на дейностите по екипи, съобразно възможностите за полезни действия на всяка от партниращите институции
16.10.2020 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
ПЪРВА МЕЖДУНАРОДНА ОНЛАЙН ПАРТНЬОРСКА СРЕЩА ПО ПРОЕКТА
След успешно кандидатстване и класиране на СА "Д. А. Ценов" в топ 5 на проектните предложения за страната, в международните дни на Еразъм програмата на 16.10.2020 г. във виртуален формат чрез системата Big Blue Button се проведе и първата онлайн международна партньорска среща на координационния екип на проекта, където партньори на висшето ни училище са университети и академични асоциации от Германия, Испания и Сърбия, както и Националната федерация на работодателите на инвалиди.
На заседанието бяха представени членовете на работните екипи и същността на институции, които представляват, както и ангажиментите и отговорностите по проекта на всяка една от тях. Сформираният работен колектив обсъди възможните предстоящи дати за работни заседания и методите за работа по изпълнение на задачите по проекта.
24.09.2020 г. |
Съобщение по проект 2020-1-BG01-KA203-079025
|
ПЪРВА ОРГАНИЗАЦИОННА СРЕЩА НА ПАРТНЬОРИТЕ ПО ПРОЕКТА ОТ БЪЛГАРИЯ
На 24.09.2020 г. СА „Д. А. Ценов“ – Свищов бе домакин на първата организационна среща на партньорите от България по проекта. Нейн домакин бе проф. д-р Андрей Захариев - ръководител на проекта в СА „Д. А. Ценов. На срещата присъстваха Славейко Славков – представител на Националната федерация на работодателите на инвалиди, доц. д-р Маруся Смокова – директор на Центъра за международна дейност при СА „Д. А. Ценов“ и гл. ас. д-р Петко Ангелов – координатор на проекта.
Срещата бе посветена на подробно представяне на същността и съдържанието на проекта. За целите на продуктивността от него бяха обсъдени: основни административни и организационни въпроси, начина за комуникация с партньорите в условията на национална карантина, разпределение на отговорностите, начините за документално обслужване на проекта.
|