Магистърска програма "Корпоративен мениджмънт"
/към специалност "Индустриален бизнес и предприемачество"/
Професионално направление: Икономика
Магистърска програма „Корпоративен мениджмънт“
Магистърска програма „Корпоративен мениджмънт” към катедра „Индустриален бизнес и предприемачество” е разработена и стартира през октомври 2002 г. първоначално под наименованието „Индустриален бизнес” в дистанционна форма към Центъра за магистърско обучение. Тя е предназначена за обучение на студенти, придобили образователно-квалификационна степен „Бакалавър” или „Магистър” по икономически специалности. В нейния учебен план са включени дисциплини, осигуряващи на студентите базисни знания по икономика и специализирана професионална подготовка.
Обучението магистърската програма формира задълбочени знания и умения в областта на:
- Корпоративното предприемачеството и мениджмънта на корпорациите.
- Управлението на корпоративната собственост.
- Антикризисното управление и бизнес риска в корпорацията.
- Иновационния мениджмънт.
- Индустриалната политика.
- Управлението на екипи и комуникации.
- Управлението на аутсорсинг проекти.
Широкообхватният профил на знанията и уменията, както и междудисциплинарният подход на тяхното преподаване, предоставят на студентите възможност:
- да придобият разширени и задълбочени теоретични и фактологични знания в областта на корпоративния бизнес и корпоративното предприемачеството, свързани както с класическите, така и с най-новите постижения в тези области на познанието;
- самостоятелно да интерпретират придобитите знания в областта на корпоративния мениджмънт, като ги свързват с прилагането на факти и чрез критично възприемане, разбиране и изразяване на съответните теории, концепции и принципи в рамките на отделните предметно-функционални области на познанието.
- владеят методи, техники и средства в областта на корпоративния бизнес и предприемачеството, позволяващи решаването на сложни задачи, свързани с: разработването и реализирането на различни корпоративни стратегии (производствени, пазарни, иновационни, инвестиционни, технологични, екологични и др.); организацията и управлението на корпоративни структури и предприемачески процеси; управлението на фирмени проекти и ресурси; оценката на бизнес риска, резултатите и ефектите от реализирането на стратегии, политики, процеси и проекти в корпорацията и др.;
- демонстрират логическо мислене, проявяват новаторство и прилагат творчески и проблемно-ориентиран подход при решаването на сложни и нестандартни задачи в областта на корпоративния бизнес и предприемачеството.
Обучението в магистърска програма „Корпоративен мениджмънт“ формира и развива професионални компетентности за:
- прилагане на конкретни модели на корпоративно управление;
- събиране, систематизиране, обработване, анализиране и обобщаване информация за корпоративните бизнес структури, с цел тяхното ефективно управление;
- изготвяне задълбочени анализи, свързани с корпоративния мениджмънт и на обективна оценка на процеси, събития, явления в областта на корпоративния мениджмънт;
- разработване на предприемачески планове, конструиране на модели за управление на корпоративната собственост;
- прилагане на антикризисно управление на корпоративните бизнес структури, иницииране и реализация на иновационни и аутсорсинг проекти.
Задълбочената теоретико-практическа подготовка на завършилите специалността дава възможност за успешно реализиране в редица професии и на длъжности:
- корпоративен мениджър;
- корпоративен предприемач;
- консултант;
- технологичен посредник;
- производствен аналитик;
- държавен експерт в министерства, ведомства, областни и общински администрации, производствен директор и др.
Възпитаниците на магистърската програма придобиват квалификация, която им гарантира добра професионална реализация в:
- български и чуждестранни предприятия от различни сектори на икономиката;
- български и чуждестранни бизнес организации в областта на консултантската и експертната дейност;
- образователни, научни и научноизследователски институции;
- бизнес центрове и центрове за трансфер на знания, технологии и иновации;
- министерства, ведомства и агенции;
- държавна, областна и общинска администрация;
- предприемачески съюзи, професионални асоциации, стопански камари, неправителствени организации и др.
Получените знания и уменията, както и придобитите компетенции по време на обучението, са добра основа за планиране, организиране и управление на собствен бизнес.
Квалификационна характеристика
Учебен план: